söndag 22 november 2009

Dags att gå utanför ramarna

I fredags kom ju fototidningen som jag skrev om. I den fanns ett i mina ögon mycket intressant reportage. Det handlade om att intresset för at köpa foto som väggkonst ökar. :)  De refererade till olika sajter där proffsfotografer kunde sälja sina fotografier, från 800 kr upp till dryga 2 000 kr.

Detta var ju så klart mycket intressant, men det mest intressanta var nog att de levererade utan ram. Här kommer vi nu in på min tänkta kovändning. Nu är planen att göra om WallDec så att jag endast säljer bilden utan ram och till detta så ska jag inte längre använda mig av den vita ramen, passepartout, utan leverera bilden som den är.

Vinsten med detta? Enkelt! Fortfarande kan andra fotografer få sälja sina blider via WallDec men jag behöver inte lägga ned så mycket tid på att fixa och trixa med bilderna och den största vinsten, förutom att jag slipper ha ett lager med ramar, så kan jag sköta en order utan att vara hemma. Det är bra!

Det som nu krävs är en hel del handpåläggning för att bygga om i butikens varuhyllor. Förändring på G alltså. :)

1 kommentar:

  1. Bra utvecklings idé.
    Att våga backa ibland för att skapa något bättre är ingen nackdel - bara fördel.

    / Fredrik

    SvaraRadera